Teszteltem három Odroid verziót, név szerint az Odroid C1-et az Odroid XU3-at és az Odroid U3-at. mindhárom esetében az Ubuntu XBMC és az OpenGL-es használata volt a cél.
Amikor kézhez vettem őket mindegyiken látszik a minőségi alapanyagok felhasználása.
Az eltérések főleg a CPU sebesség memória esetén relevánsak.
Odroid C1:
* Amlogic ARM® Cortex®-A5(ARMv7) 1.5Ghz quad core CPUs
* Mali™-450 MP2 GPU (OpenGL ES 2.0/1.1 enabled for Linux and Android)
* 1Gbyte DDR3 SDRAM
* Gigabit Ethernet
Odroid U3
* The Powerful Linux Computer
* 1.7GHz Quad-Core processor and 2GByte RAM
* 10/100Mbps Ethernet with RJ-45 LAN Jack
Odroid XU3
* Samsung Exynos5422 Cortex™-A15 2.0Ghz quad core and Cortex™-A7 quad core CPUs
* Mali-T628 MP6(OpenGL ES 3.0/2.0/1.1 and OpenCL 1.1 Full profile)
* 2Gbyte LPDDR3 RAM at 933MHz (14.9GB/s memory bandwidth) PoP stacked
Ami elsőre feltűnik hogy az XU3 sokkal méretesebb a többinél, valamint aktív hűtéssel van ellátva.
Az U3 esetében hátrány hogy nem rendelkezik Gigabites lannal, ami nem óriási hiba viszont néha fájhat az embernek, ezt kell beáldozni ha 2 GB ramot szeretnénk
Mindhárom lapkát az alábbi teszteknek vetettem alá :
- Karakter felismerés szoftveresen Linux operációs rendszeren
- Stressz teszt 60 fokos hőkamrában 1 óráig
- XBMC OpenGL Videó megjelenítés Full HD felbontásban
- Flash videó lejátszása böngészőben.
A tesztek alapján a hőt mindhárom lapka bírja, viszont az XU3 aktív hűtése asztalon nagyon idegesítő, hangos és 6 másodpercenként ki-be kapcsolgat ha nincs terhelve.
A C1 passzív hűtéssel 85 fokon is stabil maradt ugyanígy az U3.
karakter felimerésben egy I5-ös processzor idejével összehasonlítva
C1:130 ms
U3:110 ms
XU3:90ms
Bár egy magot és egy threadet használtam, hogy tényleg reális legyen az eredmény.
Az XBMC az U3-on és a C1 en nem okozott problémát az XU3 esetében a telepítés sem egyszerű de utána azon is remekül elfut. Itt nagy különbség nem volt a GPU-k teljesítményében sem.
Viszont az OpenGL-es támogatást mindössze a C1 esetében sikerült rendesen beállítani de a flash még így sem ment (remélük később javításra kerül).
Ami az U3 javára írható hogy CPU-ból megoldotta a videó lejátszást amikor nem volt OpenGL támogatás.
Egyenlőre ennyi később tesztelem az SD-EMMC írás olvasást is, és meglátjuk megéri-e az árkülönbség.